κατασκευή e-shop
Η κατασκευή e-shop αποτελεί πλέον έναν από τους πιο διαδεδομένου τρόπους ώστε μια επιχείρηση να γνωρίσει μεγαλύτερη κερδοφορία ενώ παράλληλα να γίνει ευρέως γνωστή πέρα από το φυσικό της κατάστημα, εάν διαθέτει.
Ο ανταγωνισμός γίνεται κάθε μέρα όλο και πιο σοβαρός. Η κατασκευή e-shop πρέπει να αντιμετωπίζεται με σοβαρότητα και υπευθυνότητα. Δυο σημαντικοί παράγοντες ώστε το ηλεκτρονικό σας κατάστημα να μην μείνει… ακατοίκητο.
Η κατασκευή e-shop είναι ένα ρίσκο που κάθε επιχειρηματίας πρέπει να πάρει! Το κόστος είναι σχετικά χαμηλό και οι πιθανότητες επιτυχίας μεγάλες.
Παρακάτω καταγράφουμε τα σημεία εκείνα που θεωρούμε κρίσιμης σημασίας που πρέπει να λάβετε υπόψη κατά την κατασκευή e-shop.
Ο συγκεκριμένος οδηγός να εστιάζει στα τεχνολογικά χαρακτηριστικά.
Κατασκευή E-Shop:Εύκολη διαχείριση
Φανταστείτε ένα δύσχρηστο site, πόσο πολύ θα σας καθυστερήσει από άλλες ασχολίες που ενδεχομένως έχετε προγραμματίσει. Φανταστείτε, ακόμα χειρότερα ένα site που για διάφορες αλλαγές θα απαιτεί την παρέμβαση προγραμματιστή. Αυτό θα ήταν εξαιρετικά χρονοβόρο αλλά και σε βάθος χρόνου πολυέξοδο αν για κάθε τι χρειαζόταν η παρέμβαση κάποιου ειδικού.
Θα πρέπει να είναι να μπορείτε να εκτελείτε τις καθημερινές εργασίες του site σας μετά από μια ολιγόλεπτη εκπαίδευσή σας στο περιβάλλον διαχείρισης.
Κατασκευή E-Shop:Γρήγορο φόρτωμα
Ίσως η βασικότερη απαίτηση του καταναλωτή σήμερα. Όχι μόνο βοηθάει την κατάταξη του e-shop σας στη Google και χαμηλώνει το κόστος της διαφήμισης του στο Google AdWords. Επίσης, είναι πια και βασική απαίτηση και από τους καταναλωτές, ώστε να επισκεφτούν το e-shop σας. Σύμφωνα με στοιχεία αν το ηλεκτρονικό σας κατάστημα απαιτεί πάνω από 4 δευτερόλεπτα για να φορτώσει, χάνετε το 25% των επισκεπτών σας. Νομίζουμε ότι δεν χρειάζονται παραπάνω πάνω σε αυτό το κομμάτι, για να καταλάβετε πόσο σημαντικός παράγοντας είναι στην κατασκευή e-shop.
Ο χρόνος που χρειάζεται για να «ανοίξει» ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, εξαρτάται από τον χρόνο που χρειάζεται ο server για να δημιουργήσει τη σελίδα και να ξεκινήσει να στέλνει τα στοιχεία της στον χρήστη.
Εξαρτάται επιπλέον και από τον όγκο των στοιχείων που πρέπει να σταλούν στον browser του χρήστη για να λειτουργήσει η σελίδα.
Την αποδοτικότητα του site σας, όσον αφορά το φόρτωμα, μπορείτε να τη μετρήσετε χρησιμοποιώντας τα εγγενή εργαλεία που παρέχουν οι περισσότεροι πλοηγητές.
Τέτοια εργαλεία που μετρούν τον έλεγχο της ταχύτητας είναι τα Google Page Speed και Yahoo YSlow. Αυτά διατίθενται ως πρόσθετα τόσο για τον Firefox, όσο και για τον Chrome.
Αν ο χρόνος αυτός είναι πάνω από 2 δευτερόλεπτα σε 2η επίσκεψη (με προφορτωμένα τα στοιχεία στον browser) ή πάνω από 7 δευτερόλεπτα σε 1η επίσκεψη (με την cache του browser άδεια), τότε αν εστιαστείτε στην επιτάχυνση της ιστοσελίδας σας, θα αυξηθούν και οι πωλήσεις του.
Κατασκευή E-Shop:Μηχανές αναζήτησης
Είναι κοινό μυστικό ότι κατά την κατασκευή e-shop, πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη αυτό να είναι φιλικό στις μηχανές αναζήτησης. Να μπορούν δηλαδή οι μηχανές να το διαβάσουν και να ευρετηριαστεί από αυτές. Αν δεν πετύχει αυτό, τότε χάνετε αυτόματα ένα σημαντικό ποσοστό πωλήσεων και επισκέψεων.
Υπάρχουν πολύ σημαντικές λεπτομέρειες που πρέπει να προσεχθούν και τις οποίες αναλαμβάνουν οι εμπειρογνώμονες που θα ασχοληθούν με το στήσιμο του ηλεκτρονικού σας καταστήματος.
Κατά την κατασκευή e-shop, θα πρέπει να προσθέσετε γρήγορη και έξυπνη αναζήτηση. Αν δηλαδή πουλάτε πολλά προϊόντα και ο καταναλωτής θέλει να βρει ένα συγκεκριμένο η αναζήτηση πρέπει να είναι απλοποιημένη σε τέτοιο βαθμό που θα τον διευκολύνει.
Κάποια μικρά μυστικά ώστε το πεδίο της αναζήτησης να είναι εύχρηστο:
Να λειτουργεί και με τόνους και χωρίς.
Να δουλεύει με ενικό και πληθυντικό.
Να δουλεύει με greeklish.
Να φέρνει τα αποτελέσματα πολύ γρήγορα.
Κατασκευή E-Shop:Παρακολούθηση του τι συμβαίνει
Αν είχατε ένα φυσικό κατάστημα θα παρακολουθούσατε την κίνηση σε αυτό, τι ηλικίες μπαίνουν, τι ζητούν, τι τζίρο κάνετε κτλ.
Έτσι λοιπόν και στον online κόσμο μπορείτε να κάνετε ακριβώς το ίδιο μέσα από σημαντικά εργαλεία που σας παρέχονται. Να έχετε πλήρη και σαφή εικόνα της συμπεριφοράς των χρηστών στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα σας. Το σημαντικότερο βέβαια θα μπορείτε να βλέπετε τις κινήσεις marketing που κάνετε, φέρνουν κόσμο; Ο κόσμος αγοράζει;
Το βασικότερο εργαλείο που χρησιμοποιούν, αν όχι όλες οι περισσότερες επιχειρήσεις είναι το Google Analytics. Το εργαλείο αυτό παρέχεται δωρεάν από την Google και η εγκατάστασή του είναι πολύ απλή.
Κατασκευή E-Shop:Εύκολο Checkout
Μπείτε στην θέση των καταναλωτών. Πολλοί από αυτούς που επισκέπτονται το κατάστημα σας ενδεχομένως να τα βρίσκουν… “σκούρα” με την τεχνολογία. Πρέπει να τους διευκολύνεται όσο το δυνατόν περισσότερο την πλοήγηση εντός της ιστοσελίδας και ιδιαίτερα την λειτουργία “checkout” που έχει κάθε e-shop.
Η διαδικασία ολοκλήρωσης παραγγελιών κατά την κατασκευή e-shop, πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο ξεκάθαρη και απλή για τον χρήστη. Οτιδήποτε του αποσπάσει την προσοχή, δυσκολέψει ή μπερδέψει, μπορεί να αποτρέψει την πώληση του προιόντος κάτι που δεν θέλουμε σε καμία περίπτωση.
Ενδεικτικά:
Κατά την διαδικασία checkout μην ζητάτε στοιχεία που δεν χρειάζονται παρά μόνο τα βασικά που είναι απαραίτητη για την αποστολή προϊόντων.
Παρέχετε όσο το δυνατόν περισσότερους τρόπους πληρωμής.
Αφαιρέστε από το checkout κάθε τι που μπορεί να αποσπάσει την προσοχή και δεν είναι απαραίτητο.
Κατά την ολοκλήρωση του checkout εμφανίστε στοιχεία που θα κερδίσουν την εμπιστοσύνη του καταναλωτή όπως πιστοποιητικά ασφαλείας.
Φιλικός προς άλλες συσκευές
Ένα τεράστιο ποσοστό των ατόμων που χρησιμοποιούν το ίντερνετ, πλέον , το κάνουν μέσω κινητών συσκευών. Το ποσοστό σε πολλά site ξεπερνά το 40% και μάλιστα με ανοδική τάση. Μέσω του Google Analytics θα μπορείτε και εσείς να δείτε τον δικό σας αριθμό επισκεπτών από τέτοιες συσκευές.
Το e-shop σας λοιπόν πρέπει να είναι φιλικός προς αυτές. Να μπορούν δηλαδή να πλοηγούνται και να κάνουν αγορές το ίδιο εύκολα όπως και έναν Η/Υ.